dijous, 15 de maig de 2008

Diu que a en Chabrol no se li acaben les piles...

Divendres s'estrena Una chica cortada en dos, del meu admirat Chabrol. Tot i tenir alts i baixos (comprensible, veient que porta 50 anys de professió), les seves pel·lícules mai em deixen indiferent. És un dels cineastes que més m'agraden i que més respecto. Una icona, un dels fundadors de la Nouvelle Vague que, per sort, sempre ha sabut adaptar-se i no ancorar-se a uns ideals sovint anacrònics.

A l'Avui, l'Esteve Riambau li fa una fantàstica entrevista, de la qual se'n poden extreure unes quantes joies:

· Parlant del fabulós món del periodisme, Chabrol diu:
Fa trenta anys, l'agregat cultural de Londres em va dir: "De tots els seus films, senyor Truffaut, el que més m'agrada és Al final de l'escapada."

· Chabrol creu que té més poder que el Papa, que "no té cap poder. Com a molt pot suplicar."

· Considera que "Sarkozy té una gran intel·ligència. Però també és un boig, i la meva incògnita és saber quina d'aquestes dues meitats s'imposarà sobre l'altra. Sarkozy té un costat burlesc. Si hagués de buscar un actor per fer una pel·lícula sobre ell, la primera cosa que diria és: "Llàstima que Louis de Funès sigui mort". Tom Cruise no dóna el tipus."

· La seva propera pel·lícula serà "una adaptació d'una novel·la que Simenon no va escriure mai."

3 comentaris:

Núria ha dit...

Noi, l'has clavat: ja m'imagino en Funes fent el paper. I com dius tu, en Cruise no és l'actor adequat.

Xenofílic ha dit...

A mi em va agradar molt "Borrachera de poder". Per cert, has vist la nova d'en Lumet? Diuen que està molt bé

Dani ha dit...

Doncs és la propera que he de veure. Fa molts dies que la tinc pendent, i he de trobar el moment. En tinc moltíssimes ganes tot i els seus 80 i tants anys!