dimecres, 9 d’abril de 2008

Diu que va parlar l'Esperanza Aguirre ("La cólera de Dios")...

Va dir que estava conforme amb el nomenament de la Soraya Sáenz de Santamaría, perquè era una persona capaç, per la seva formació i, sobretot (repeteixo, SOBRETOT) perquè era dona.
Espe... L'avenç social cap a la igualtat ha de ser cap això, cap a la igualtat, no? Una persona no ha d'ocupar un càrrec perquè sigui home o dona; l'ha d'ocupar només per la seva capacitat. Si és capaç i és dona, perfecte. Si és capaç i és home, també. Si estàs a favor de la Soraya com a portaveu del teu partit perquè és dona, és que enlloc d'anar endavant, vas endarrere. Però no em sorprèn.

En part, és com tot el moviment a favor d'en Barack Obama. Fora dels EEUU (i dins també, crec), el 90% de la gent que demana la seva victòria ho desitja perquè és negre. Quants coneixen el seu programa electoral? Reconec que a mi em fa certa il·lusió que els EEUU tinguin un president negre, seria una lliçó al món, però no puc defensar la seva candidatura perquè, simplement, sé poca cosa del que vol.
I la gent que vol que guanyi la Hillary? Doncs el mateix.

Hem d'arribar a aquell moment en el que la paritat forçada no sigui necessària. Ha d'arribar un moment on qui val sigui qui té els càrrecs necessaris, sigui home, dona, blanc, negre, moreno, ros, peix o goril·la.

14 comentaris:

SERGI MAESTRO ha dit...

No tinc paraules, res a dir, t'aplaudeixo: clap, clap, clap!!!
Ensenyaré la meva gosseta Tora a rentar els plats, no perquè sigui femella, sinó per la seva capacitat per fer-ho, segur que ho farà millor que jo. Ja et convidaré a dinar... a casa, je je je.
Bromes a banda: punt de vista idèntic. Toooooraaa, vineeeee!

bel ha dit...

Hi pot haver igualtat quan es parteix d'una situació d'igualtat, que no és el cas. Jo crec en la discriminació positiva com a eina per crear una situació d'igualtat en què ja no calgui la discriminació positiva. Tot i el que ens volen vendre, ara mateix, en el nostre racó de món, homes i dones no tenim les mateixes oportunitats. I ja no parlem d'altres llocs...

Dani ha dit...

Sento discrepar, Bel! Estic en contra de qualsevol tipus de discriminació. No la veig positiva. Potser se li treu el lloc a algú més vàlid, sigui home o dona.

Laprí | David ha dit...

No facis gaire cas a Espe, té la ment perduda pels seus mons, ara, és molt llesta, i pot ser molt dolenta.

I és veritat, la gent ten a estar a favor de tal o qual persona, moltes vegades per raons secundàries a la que importa, si és dona, si és negre, etc. Encara hem d'aprendre molt els humans.

bel ha dit...

Dani, el problema és que hi ha moltes persones vàlides que, pel fet de ser dones, no arriben a les posicions d'alguns homes inútils, que tenen el camí més pla per motius diversos. Però si vols ens barallem en directe, que serà més emocionant :P

Dani ha dit...

Sí, Bel, però la solució no és barrar el pas a persones vàlides pel sol fet ser homes. La igualtat no hauria d'arribar a través de la desigualtat, de la mateixa manera que la pau no hauria d'arribar a través de la guerra.

Segona ha dit...

Jo pensava com el Dani fa un temps. Ara més aviat penso com la Bel. Però també crec que l'Aguirre es podia haver estalviat l'al·lusió a la condició de dona de la portaveu...

La Martona ha dit...

Jo no sé com s'hauria d'actuar en general, però a mi personalemnt no m'agradaria que algú m'escollís per un càrrec amb l'objectiu de cobrir la quota. Al cap i a la fi ser dona és mèrit dels meus pares i el que compta per mi són els mèrits que m'he guanyat jo soleta.

bel ha dit...

Ostres, Segona, quina coincidència, jo també he fet un procés similar. Podria ser que el fet de tenir fills obris els ulls a algunes dones? :)

I no es tracta que triïn ningú pel fet de ser dona. Es tracta que no deixin de triar ningú perquè ho és, que és el que passa contínuament.

Suposo que és complicat de veure que encara estem molt enrere en temes d'igualtat, perquè hi ha una falsa sensació d'objectius aconseguits. Però si analitzem dades tan objectives com els salaris, fa posar de molt mala llet. I no m'enrotllo més, que això ja és més llarg que el post...

Dani ha dit...

No, si és que estic totalment d'acord en que estem molt enrere en temes d'igualtat. L'únic que dic és que aquesta no és la manera. I tenir fills no em farà canviar la manera de pensar...

bel ha dit...

"I tenir fills no em farà canviar la manera de pensar".

Ai, que em pixo de riure. Ha, ha, ha!!! Sí, i si no és sobre aquest temà, segur que sobre molts d'altres sí!

Dani ha dit...

Calla, calla, no fos cas que tenir néts et torni a fer canviar la manera de pensar! :p

Segona ha dit...

"I tenir fills no em farà canviar la manera de pensar."

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Dani ha dit...

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!"

M'agrada veure la gent contenta, rient. Encara que sigui el riure irònic de qui creu conèixer el comportament dels altres! :p

Doncs sí, pots riure, però tenir fills no em farà canviar la manera de pensar respecte a aquest tema, senzillament perquè no hi veig relació. Segurament me la canviarà respecte a d'altres temes. Respecte a aquest, no.